• Home
  • Νέα
  • Εγκυμοσύνη και Καύσωνας - Τι να προσέξετε οι μέλλουσες μανούλες!

Εγκυμοσύνη και Καύσωνας - Τι να προσέξετε οι μέλλουσες μανούλες!

Οι ημέρες που ακολουθούν θα είναι οι πιο ζεστές της τελευταίας 10ετίας! Τι πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα οι μέλλουσες μανούλες ώστε να περάσουν οι δύσκολες αυτές ημέρες χωρίς να ταλαιπωρηθούν;

Εάν είστε ακόμα στην πόλη:

• Φροντίστε να βρίσκεστε σε κλιματιζόμενο ή σε δροσερό, καλά αεριζόμενο χώρο τις περισσότερες ώρες της ημέρας
• Για τις καθημερινές σας δουλειές προτιμήστε τις πρωινές ώρες όταν οι θερμοκρασίες είναι ακόμα σχετικά χαμηλές. Αν νιώσετε κούραση και εξάντληση μην επιμείνετε να ολοκληρώσετε τη δραστηριότητα σας. Ξεκουραστείτε σε δροσερό χώρο και πιείτε άφθονα υγρά.
• Αποφύγετε να κυκλοφορείτε κατά τις μεσημεριανές ώρες, οπότε και η έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες αλλά και σε ατμοσφαιρικούς ρύπους είναι αυξημένη.
• Σε περιπτώσεις που δε μπορείτε να αποφύγετε την έκθεση στον ήλιο, χρησιμοποιείστε καπέλο και ελαφρά ρούχα (ανοιχτόχρωμα λινά και βαμβακερά υφάσματα), τα οποία κατά προτίμηση να καλύπτουν όλο το σώμα. • Κάντε συχνά δροσερά ντους.
• Όταν κάθεστε φροντίστε τα πόδια σας να βρίσκονται ψηλά, για να αποτραπεί η δημιουργία οιδημάτων (πρήξιμο) των κάτω άκρων. • Κοιμηθείτε τα μεσημέρια. • Να ενυδατώνεστε συχνά με τη λήψη άφθονων υγρών.
• Στην αρχή της εγκυμοσύνης παρουσιάζεται συχνά έντονη φαγούρα (εξαιτίας των ορμονικών αλλαγών), η οποία γίνετε εντονότερη το καλοκαίρι, λόγω της ζέστης και του ιδρώτα. Τα χλιαρά ντους και η χρήση ενυδατικής κρέμας μπορούν να σας ανακουφίσουν.
• Για τις μετακινήσεις σας προτιμήστε μέσα μεταφοράς που διαθέτουν κλιματισμό. Αν πρόκειται να κάνετε μακρινές διαδρομές, φροντίστε ανά μια με δυο ώρες, να σταματάτε για να περπατήσετε για λίγο.

Εάν είστε διακοπές
• Αποφύγετε την έκθεση στον ήλιο. Η ηλιοθεραπεία απαγορεύεται στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Η ηλιακή ακτινοβολία επιβαρύνει το κυκλοφορικό σύστημα της εγκύου αυξάνοντας την πιθανότητα εμφάνισης φλεβίτιδας. Τα αυξημένα επίπεδα μελανίνης, μπορούν να προκαλέσουν την εμφάνιση σκούρων κηλίδων στο πρόσωπο. Τέλος, η ηλιακή ακτινοβολία μπορεί να προκαλέσει συσπάσεις της μήτρας. Γενικά η συμβουλή μου είναι να αποφεύγετε την έκθεση στον ήλιο από τις 11.30 έως τις 18.00.
• Η κολύμβηση αποτελεί πολύ καλή άσκηση στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Θα πρέπει να κολυμπάτε πάντοτε με την παρουσία συνοδού, ο οποίος θα μπορεί να βοηθήσει σε περίπτωση που χρειαστεί. Επιλέξτε καθαρές και όχι πολυσύχναστες παραλίες. Η κολύμβηση θα πρέπει να αποφεύγεται όταν υπάρχει κύμα.
• Τα θαλάσσια σπορ δεν επιτρέπονται στη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
• Αλλάξτε μαγιώ αμέσως μετά το μπάνιο και μην κάθεστε πάνω στην άμμο, για να προφυλαχθείτε από την ανάπτυξη κολπίτιδας και μυκητιάσεων.
• Αν γυμνάζεστε ή και για το περπάτημα, προτιμήστε τις πρωινές ή βραδινές ώρες. • Χρησιμοποιήστε αντηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας, τουλάχιστον 30 λεπτά πριν από την έκθεση στον ήλιο.
• Είναι απαραίτητο κατά τη διάρκεια της οποιασδήποτε μορφής άσκησης να ενυδατώνεστε με άφθονα υγρά, σε συχνά χρονικά διαστήματα.

Διατροφή
• Είναι απαραίτητο να ενυδατώνεστε συχνά, πίνοντας δροσερό νερό και χυμούς.
• Μην καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες φρούτων και παγωτού, γιατί περιέχουν πολλά σάκχαρα.
• Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση αλκοόλ.
• Μειώστε την κατανάλωση του αλατιού, για να αποφύγετε την κατακράτηση υγρών και τη δημιουργία οιδημάτων.
• Φροντίστε τα τρώτε πολλά μικρά γεύματα σε τακτικά χρονικά διαστήματα. Το δείπνο θα πρέπει να είναι δυο με τρεις ώρες πριν το βραδινό σας ύπνο.