Πιθανές Ενοχλήσεις κατά την διάρκεια της Εγκυμοσύνης

Έμετος-Ναυτία

Η ναυτία και ο έμετος είναι από τα πρώτα και πιο συχνά συμπτώματα της εγκυμοσύνης το οποίο συμβαίνει κυρίως της πρωινές ώρες. Συνήθως το πρόβλημα αυτό υποχωρεί από μόνο του μετά τη 12η-14η εβδομάδα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί και πέραν των 14ων εβδομάδων.

Για να αντιμετωπίσετε αυτό το δυσάρεστο σύμπτωμα της κύησης πριν σηκωθείτε το πρωί από το κρεβάτι φάτε ένα τοστ ή μια φρυγανιά και στη συνέχεια σηκωθείτε σιγά-σιγά και μείνετε καθιστή για λίγα λεπτά. Επίσης, να τρώτε μικρά και συχνά γεύματα, αποφεύγοντας έτσι το εντελώς άδειο ή υπερφορτωμένο στομάχι και να πίνετε υγρά όπως γάλα και τσάι.

Αν τα συμπτώματα επιμένουν επικοινωνήστε με το γιατρό σας για να σας παραπέμψει για νοσηλεία στο νοσοκομείο και ενδοφλέβια αγωγή σε περίπτωση που έχετε αφυδατωθεί.

Πονάκια χαμηλά στην κοιλιά ή στη μέση

Οι πόνοι αυτοί που συνήθως εμφανίζονται τις τελευταίες 10 εβδομάδες οφείλονται σε μια φυσιολογική δραστηριότητα της μήτρας (συστολές Braxton Hicks) και θα τις ξεχωρίσετε από τους πόνους της γέννας, κυρίως επειδή δεν έρχονται σε τακτά χρονικά διαστήματα δηλαδή δεν είναι περιοδικές όπως συμβαίνει στην περίπτωση του τοκετού.

Επίσης είναι δυνατό προς το τέλος της εγκυμοσύνης, δηλαδή προς την 32η εβδομάδα και μετά, να έχετε πόνους χαμηλά. Οι πόνοι αυτοί δεν είναι ανησυχητικοί και οφείλονται στο ότι η προβάλλουσα μοίρα του εμβρύου (δηλαδή το κεφάλι) κατέβηκε χαμηλά και πιέζει τη βάση της μήτρας.

Προσπαθήστε να ηρεμήσετε, εξασφαλίστε περιόδους ανάπαυσης, αλλαγή θέσης, εκτέλεση τεχνικών αναπνοής όταν οι συστολές είναι ενοχλητικές και ήπιο μασάζ. Η λήψη παυσίπονου πολλές φορές φαίνεται να βοηθάει. Σε περίπτωση μη αποτροπής των συστολών με τις παρεμβάσεις αυτές επικοινωνήστε με το γιατρό σας.

Ζαλάδες και λιποθυμικές τάσεις

Οι ζαλάδες που πολλές φορές ταλαιπωρούν τις εγκυμονούσες, οφείλονται συνήθως σε υπογλυκαιμία ή παροδική υπόταση και είναι πολύ συχνές στις γυναίκες που δεν παίρνουν πρωινό ή αρκετά υγρά και αποφεύγουν τα αλμυρά. Λόγω διαφόρων φυσιολογικών μεταβολών, είναι δυνατό να μειωθεί η αρτηριακή πίεση, με αποτέλεσμα την εμφάνιση της ζαλάδας ή και τάσης για λιποθυμία.

Θα σας βοηθήσουν η μέτρια άσκηση, οι βαθιές αναπνοές, η αποφυγή του συνωστισμού σε ζεστούς χώρους, η αργή και προσεκτική κίνηση, η διατήρηση δροσερού περιβάλλοντος και η αποφυγή της υπογλυκαιμίας με κατανάλωση 5-6 μικρών γευμάτων την ημέρα. Αν τα συμπτώματα γίνονται εντονότερα επικοινωνήστε με το γιατρό σας.

Δυσκοιλιότητα

Όσο προχωράει η εγκυμοσύνη είναι πιθανό να έχετε δυσκοιλιότητα διότι το έντερο πιέζεται από τη μήτρα και περιορίζεται η κινητικότητά του. Σε μερικές περιπτώσεις είναι απαραίτητο να πάρετε κάποιο φάρμακο για τη δυσκοιλιότητα η οποία όμως πολύ συχνά αντιμετωπίζεται με άλλα μέσα, όπως η κατανάλωση υγρών (8-10 ποτήρια νερού την ημέρα), φρούτων ή ψωμιού σικάλεως, μέτρια άσκηση, τήρηση τακτικού προγράμματος αφόδευσης, εκτέλεση των τεχνικών χαλάρωσης και βαθιών αναπνοών.

Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να δημιουργηθούν αιμορροΐδες. Μην πανικοβάλλεστε και χρησιμοποιήστε μια κρέμα για τις αιμορροΐδες ή επισκεφθείτε γαστρεντερολόγο αν η κατάσταση είναι πολύ επώδυνη.

Δυσπεψία και καούρες

Συνήθως οφείλονται στην παλινδρόμηση γαστρικού υγρού από το στομάχι στον οισοφάγο που οφείλεται στην επίδραση των ορμονών στα όργανα αυτά και στην προς τα άνω πίεση του στομαχιού απ’ τη μήτρα. Τα αντιόξινα σκευάσματα βοηθούν, αλλά προσπαθήστε επιπλέον να τρώτε μικρά και συχνά γεύματα, να μην τρώτε αργά το βράδυ, να αποφεύγετε τροφές πλούσιες σε λιπαρά και τροφές που προκαλούν αέρια, να πίνετε γάλα τσάι ή χαμομήλι και να μην ξαπλώνετε αμέσως μετά το φαγητό.

Κιρσοί-οίδημα

Το οίδημα στα κάτω άκρα (με ή χωρίς εντύπωμα) αντιμετωπίζεται με άφθονη πρόσληψη υγρών για φυσική διουρητική δράση, περιοδική ανάπαυση με ανυψωμένα τα πόδια, μέτρια άσκηση και αποφυγή του αλατιού και των αλμυρών τροφών. Επίσης, αν εργάζεστε αποφύγετε την καθιστή θέση για πολλές ώρες, σηκωθείτε συχνά και περπατήστε, βοηθώντας έτσι το κυκλοφορικό σας, αποφεύγοντας γενικά την ορθοστασία στο σύνολό της. Μη φοράτε σφιχτές κάλτσες ή οτιδήποτε παρεμποδίζει την κυκλοφορία. Ελαστικές κάλτσες πιθανώς να χρειαστούν ιδιαίτερα σε κιρσούς των ποδιών. Επικοινωνήστε με το γιατρό σας αν το οίδημα δεν υποχωρεί.

Οσφυαλγία

Ο πόνος στη μέση είναι απ’ τα συχνότερα ενοχλήματα στην εγκυμοσύνη. Οφείλεται κυρίως στο βάρος που προστίθεται στους μύες της μέσης και στο τέντωμά τους απ’ την αλλαγή της στάσης την οποία θα πρέπει να προσέχετε. Μην κουράζετε τη μέση σας, παράλληλα όμως κάντε τις σχετικές ασκήσεις που θα σας υποδείξει η μαία σας. Είναι ευνόητο ότι πρέπει να αποφύγετε ιδιαίτερα την αύξηση του βάρους σας, περισσότερο μάλιστα αν είχατε πρόβλημα οσφυαλγίας στο παρελθόν. Η αϋπνία μπορεί να ακολουθήσει το αίσθημα αδυναμίας των πρώτων μηνών, ιδιαίτερα μάλιστα στον τελευταίο μήνα.

Μπορείτε να βοηθήσετε με ένα ζεστό μπάνιο πριν τον ύπνο, ασκήσεις χαλάρωσης, πλάγια κατάκλιση βάζοντας ένα μαξιλάρι για υποστήριξη της κοιλιάς και ένα ανάμεσα στα πόδια, περιόδους ανάπαυσης μέσα στην ημέρα.

Αιμορραγία

Αν κατά τη διάρκεια της κύησης δείτε αίμα επικοινωνήστε με το γιατρό σας. Ενημερώστε τον για την ποσότητα του αίματος και αν ήταν καφέ ή κόκκινο. Το αίμα μπορεί να οφείλεται σε έναρξη τοκετού (ιδιαίτερα αν είστε 36 εβδομάδων ή περισσότερο), αποκόλληση πλακούντα ή να είναι ένα τυχαίο γεγονός χωρίς να υπάρχει ανησυχία. Ο γιατρός σας είναι εκείνος που θα σας δώσει οδηγίες για το τι πρέπει να κάνετε.

Η επιστήμη και η εμπειρία μου είναι διαθέσιμη για κάθε σας απορία!

Εάν αντιμετωπίζετε το οποιοδήποτε πρόβλημα στην εγκυμοσύνη σας, μην διαστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου!  

Στοιχεία Επικοινωνίας